Dags för glass

09 April 2014 - 14:25
Nu när vi har haft sånt skönt vårväder så har suget efter glass börjat komma men nu denna veckan när det helt plötsligt blev höst så passade jag på att göra lite glass och hoppas på att solen kommer tillbaka :)
Har ett tag varit otroligt sugen på att göra en Key lime pie men det har inte blivit av så när jag hittade ett recept på Key lime pie glass så var jag bara tvungen att testa. Och den var god, kan nog säga att det var den godaste hemmagjorda glassen jag ätit. Och inte var den svår att göra heller. 



Key lime pie Ice cream

1 burk kondenserad mjölk
5 dl vispgrädde
3 äggulor
3 lime, rivet skal + saft
5 krossade digestivkex

Vispa upp äggulorna med den kondenserade mjölken, limesaften + skalet. 
Vispa grädden till mjuka toppar i en annan bunke. 
Vänd ihop de bägge smetarna ihop med dom krossade digestivkexen. Häll upp i en form och frys in i 5-6 timmar. 

Receptet hittade jag hos sugarcoated

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0