Tårta till pappa

15 September 2013 - 09:01
Ja, eftersom min far fyllde år i fredags o vi firade honom igår så va det jag som fick stå för tårtan. 
Jag ville testa på att göra något nytt och hittade ett recept på en citron och hallontårta inne hos Louise's spis (en för övrigt väldigt bra blogg) som jag tyckte lät god och det var den också. 

Citronbottnarna hade en väldigt bra och tydlig citronsmak och halloncurden var grymt god. Dock hade jag den i tårtan istället för i marängsmörkrämen utanför då jag täckte min med sockerpasta. 

Min fars största intresse är bilar o motorer, som visserligen är ett av mina största intressen med så denna tårtan var väldigt rolig att göra, så därför tyckte jag att det kunde passa bra med en tårta som ser ut som en kolv. Dock trodde han först att det va en hatt vilket jag tyckte va lite kul för det kan inte riktigt jag se att de är ;) haha

Tårtan består av citronbottnar, halloncurd o färskostmousse med hallon. Spacklad med smörkräm o täck med sockerpasta o mjuka sockerkulor.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0