Grävmaskintårta

24 November 2013 - 20:06
Ojdå, nu är det visst snart 2 veckor sen jag uppdaterade här. Har haft lite annat att göra så har helt enkelt glömt bort bloggen lite, men bakat har jag gjort iaf :) 
Förstår inte riktigt vad tiden tar vägen. Var ju nyss sommar o nu är det bara en vecka kvar till advent. Tycker julen är en väldigt mysig tid så jag klagar inte, tycker bara det har gått väldigt fort ;) 

Till det som inlägget egentligen handlar om, nämligen en grävmaskintårta jag gjorde förra helgen. 
Fick en förfrågan om jag kunde göra en tårta med en grävmaskin på o ingenting är ju omöjligt så jag tackade ja till den.
Det var verkligen en utmaning att få till grävmaskinen men hade fått en bild på en leksak som jag kunde gå efter men gjorde en lite enklare variant. Valde att göra maskin i rice krispie treat för att den inte skulle bli för tung o förstöra tårtan men jag vet inte riktigt, va andra gången jag arbetade med denna tekniken och jag har inte riktigt fått kläm på den ännu. Men är väl bara att fortsätta öva ;) Beställaren var iaf nöjd så då är jag det med :) 



Tårtan bestod av ljusa bottnar, jordgubbsmousse och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm och täckt i sockerpasta. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0