Doptårtor

29 November 2013 - 07:26
Fick en förfrågan för några veckor sen om jag kunde göra doptårtor till en liten tjej som skulle döpas. Och självklart ville jag det. Har sett så mycket fina doptårtor och jag tycker nog att det är bland dom roligaste tårtorna att göra just för att man får göra dom så söta :) 



Jag fick några bilder på lite olika tårtor som beställaren tyckte om men jag fick ändå väldigt fria händer i utseendet. På en utav bilderna fanns det en tårta med skor på och på en annan fanns det namnklossar så det valde jag att ta med och sen fick det gärna vara med blommor också. 
Fick även en bild på en lila färg som skulle finnas med på dopet så det fick gärna finnas med på tårtan. Valde att göra dekorationerna i lila och använde mig av lite olika nyanser för att få lite liv på tårtorna. 
När jag höll på att dekorera tårtorna så tyckte jag att det blev lite tomt på den stora tårtan (den största jag har gjort, 30cm och det gick ju bra :) ) så satte dit lite mjuka sockerpärlor. Blev riktigt nöjd med dessa två tårtor. Kan nog vara bland dom bästa jag gjort :) 


Har gjort babyconverse en gång innan och dom är så roliga att göra. Blir så otroligt söta på doptårtor. 
Satt en kväll och gjorde dessa och nästa dag när dom hade fått torka så skulle jag trä i snöret och givet vis lyckades jag ta sönder tungan på den ena skon, så bara att göra om o göra rätt ;) tur att dom är roliga att göra. 

Tårtorna bestod av ljusa bottnar, hallonmousse och mjölkchokladfluff. Spacklade med smörkräm och täckta med sockerpasta. Även dekorationerna är gjorda i sockerpasta. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0