Somrigt god rabarberkaka

08 Februari 2011 - 18:52
Jag har länge varit sugen på att hitta på något med rabarberna som jag frös in i somras. Tycker dom har legat länge i frysen och retats med mig, haha, men jag har inte riktigt vetat vad jag ska göra med dom. Göra en vanlig smulpaj som man gör ett antal gånger under sommaren ville jag inte och tillslut hittade jag ett recept på en Rabarberkaka i tidningen BAKA, tror jag att det var :p Har lånat ut den just nu så kan inte titta efter heller och receptet kommer ut en dag sen när jag har fått tillbaka tidningen.
Iaf så tyckte jag att denna kakan var väldigt god, tyckte den påminde lite om en äppelkaka som jag gör ibland men eftersom den också är väldigt god så gör det ju inget. På denna kakan är det ett marängtäckte som jag tycker gör nästan hela kakan. :) Gott när det blir lite krispigt tycker jag.
Som förslag till kakan var det lättvispad grädde eller cream fraiche men jag hade vaniljglass till och tyckte det funkade alldeles utmärkt. :)
..........................................................................................................................................................................


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad gott med rabarberpaj. Sommarkänsla!

2011-02-25 @ 14:31:21 / http://flickanokakorna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0