Lamingtons

20 Februari 2011 - 17:41
Satt och kollade runt på nätet för någon dag sedan och hittade ett antal recept på en kaka som heter Lamingtons. Har aldrig hört talas om dom innan och tyckte att dom verkade rätt goda så igår var jag bara tvungen att testa dom. :)
Denna kakan bestod av en "fast" sockerkaka som man doppar i en chokladkräm och sedan rullar i kokos och eftersom jag inte är speciellt förtjust i kokos så tyckte jag inte att de var så jättegoda. Var helt enkelt för mycket kokos för min smak men utan det hade dom nog varit godare. :p
........................................................................................................................................................................



Lamingtons

3 ägg
110g socker
110g mjöl
2 tsk mjölk

2,25 dl florsocker
5 msk kakao
kokande vatten

kokos

Vispa äggen ljust och krämigt. Tillsätt sockret, ca 1 msk i taget och vispa väl mellan varje gång. Sikta ner hälften av mjölet och hälften av mjölken och vänd ner det försiktigt. Sikta ner resten av mjölet och mjölken och vänd ner det försiktigt också. Häll smeten i en form, 20x30cm och grädda i 180 grader i ca 10 min.

Sikta ner florsocker och kakao i en skål och tillsätt vatten, ca 5 msk, för att få en tunn kräm. Bland väl tills den är riktigt slät.
Skär kakan i lagom stora bitar och doppa dom i i chokladen och låt dom rinna av ordentligt innan du vänder dom i kokos.


Kommentarer
Postat av: Nike

det är ju farligt att gå in på din blogg, jag blir så himla sötsugen då :)

2011-03-15 @ 19:50:34 / http://nikaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0